Vragen? Bel: 020-7403005 Lid worden
 

Veel gestelde vragen

Begin vandaag nog
met ProBeleggen.

Aanmelden
 

Algemeen

> Ik wil graag naar het ProBeleggen symposium

Het Symposium is gratis toegankelijk voor Zilver- en Goudleden. Uiteraard kunnen leden met een Brons abonnement ook naar het Symposium, voor hen wordt de entreeprijs dichter bij de datum vastgesteld. Het Symposium met Pro’s en andere interessante sprekers wordt jaarlijks georganiseerd en wordt aangekondigd via de homepage. Alle leden ontvangen een uitnodiging per email.

> Valt ProBeleggen onder toezicht van de AFM?

De AFM houdt toezicht op beleggingsinstellingen. Aangezien ProBeleggen geen advies verleent, vermogen beheert, orders uitvoert of beleggingsinstrumenten uitgeeft, valt ProBeleggen niet onder AFM-toezicht. Wij willen echter geheel volgens de richtlijnen van de toezichthouder werken en voeren daarom met hen periodiek overleg.

> Kan ik mijn transacties bij ProBeleggen doen?

Nee. ProBeleggen is geen bank of broker. Transacties dient u daarom zelf uit te voeren bij de bank of broker waar u klant bent en een beleggingsrekening aanhoudt (bijvoorbeeld Binck, Alex of ABN Amro) .

> Waar staat het logo / naam voor?

Het logo symboliseert een uil. Een wijs dier met een 360 graden blik die geduldig afwacht om het juiste moment in actie te komen. De oogjes van de uil geven aan dat u kunt meekijken met de verrichtingen van professionele beleggers. De ogen van de uil zijn bovendien weergegeven als een ‘P’ en een ‘B’: ProBeleggen.

De naam ProBeleggen geeft twee dingen aan.

  1. We geloven dat beleggen in aandelen en obligaties op langere termijn veel waardevoller is dan sparen, zeker bij de huidige lage rente. Wij zijn pro beleggen.
  2. Bij ons kunt u zien hoe professionals beleggen, hun analyses lezen en daardoor ook zelf beleggen als een pro.
> Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam kwijt

Bij het inlogscherm staat een knop ‘wachtwoord vergeten’. Klik hier op en u ontvangt in de mailbox van het bij ons bekende emailadres een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt kiezen. Lukt dit niet, stuur dan een mailtje naar info@probeleggen.nl of neem telefonisch contact met ons op via 020-7403005.

> Hoe vaak krijg ik een bericht?

Het aantal publicaties verschilt per Pro en is onder meer afhankelijk van de beleggingsstijl en het doelrendement. Gemiddeld zult u per Pro ongeveer twee berichten per maand ontvangen.

> Wanneer is ProBeleggen geopend?

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. U kunt ProBeleggen bellen via 020-740 3005. U kunt natuurlijk ook altijd mailen via info@probeleggen.nl. Wij streven er naar om uw emails op werkdagen binnen 48 uur te beantwoorden. ProBeleggen houdt kantoor in Bussum aan de Brediusweg 19.

> Moet ik alle transacties opvolgen?

Nee. U wordt op de hoogte gesteld wanneer een Pro een transactie doet en bent geheel vrij in uw keuze wat betreft samenstelling van uw portefeuille en de aankoop van effecten.

> Wat zijn ETF’s?

ETF staat voor Exchange Traded Fund. Het is een product dat via de beurs verhandeld wordt. Met een ETF investeert u in een mandje aandelen uit een index, sector of regio. De kosten van een ETF zijn laag, doordat een ETF ‘passief gemanaged’ is: er is geen fondsmanager die bepaald wat in zijn ogen de beste aandelen zijn, waardoor de kosten laag blijven. ETF’s staan ook wel bekend als ‘trackers’.

Onze Pro's

> Welke Pro past bij mij?

Welke portefeuille bij u aansluit, hangt sterk af van uw wensen, ervaring en risicobereidheid. Op de detailpagina’s vindt u uitgebreide informatie over onze Pro’s en hun gerealiseerde resultaten. Uiteraard kunt u ook portefeuilles combineren. Raadpleeg bij twijfel altijd eerst een expert.

> Op basis waarvan zijn de Pro’s geselecteerd?

ProBeleggen heeft intensieve gesprekken gevoerd met een grote groep beleggingsprofessionals. Op basis van beleggingservaring, opleiding, achtergrond in de industrie, integriteit en bereidheid, zijn we tot de huidige selectie gekomen. Periodiek voert ProBeleggen evaluatiegesprekken om te bepalen of de Pro’s nog aan alle vereisten voldoen.

> Hoeveel Pro’s zijn er?

Bij de start op 1 juni 2014 waren er 7 Pro’s, inmiddels zijn dit er 10. Binnen het concept ProBeleggen is ruimte voor maximaal 12 Pro’s.

> Kan ik een email sturen naar een Pro?

Onze Pro’s richten zich primair op het beleggingsproces en niet op ledencontact. U kunt wel via ‘Stel een vraag’ een email sturen naar een Pro. Deze service is alleen voor leden beschikbaar. Daarnaast kunt u een bericht sturen naar info@probeleggen.nl

> Krijgen de Pro’s betaald?

Ja. Zoals een beleggingsadviseur u een rekening presenteert, zo sturen de Pro’s ook een factuur naar ProBeleggen. Zij moeten natuurlijk ook beloond worden voor hun inspanningen. Uw voordeel is dat de Pro’s hun verrichtingen en visie met een grote groep delen, waardoor de kosten voor u beperkt blijven.

> Kan ik overstappen op een andere Pro?

Wanneer u andere beleggingskoers wilt varen kunt u gratis switchen van Pro. U kunt uw verzoek doorgeven per email naar info@probeleggen.nl of bellen met 020-7403005.

Let op: anders dan aangegeven in de instructievideo is het niet mogelijk zelf een wijziging aan te brengen in de samenstelling van uw pakket.

> Geven de Pro’s ook persoonlijk advies?

Nee. Wel kunt u de Pro’s ontmoeten tijdens het symposium, een live seminar of online uw vragen voorleggen tijdens een webinar.

> Gelden er ook regels voor de Pro’s?

Jazeker. Los van de publicatieverplichting, is er een zeer strikte gedragscode opgesteld met betrekking tot hun beleggingen, om iedere vorm van marktmisbruik te voorkomen. Zo is het bijvoorbeeld niet toegestaan om kleinere aandelen (<1 mrd) te kopen voor publicatie. Dit mag pas 2 uur nadat de leden van een Pro zijn geïnformeerd.

> Welke berichten krijg ik van mijn Pro(’s)?

Een Pro kan 4 typen artikelen publiceren.

  1. Een investmentcase: een onderbouwing van een aankoop.
  2. Een mutatie: een toelichting op een transactie.
  3. De portefeuille update: een toelichting op de huidige stand van zaken.
  4. De marktvisie: een blik van de Pro op beurs en economie.

Het aantal berichten verschilt per Pro en is onder meer afhankelijk van de beleggingsstijl en het doelrendement. Gemiddeld zult u per Pro ongeveer twee berichten per maand ontvangen.

> Ik wil me aansluiten als Pro

Bij ProBeleggen is plaats voor maximaal 12 professionals. Denkt u een toevoeging te zijn op het team, heeft u zich gespecialiseerd in een specifieke niche en beschikt u over aantoonbare zeer professionele ervaring in de financiële industrie? Dan kunt u uw CV, motivatie, beleggingsfilosofie en beleggingstrackrecord naar info@probeleggen.nl sturen. Let wel, het selectieproces is zeer strikt.

> Beleggen de Pro's met echt geld?

Ja. Wij streven naar 100% transparantie en daarom moeten de Pro’s met echt geld beleggen via een echte beleggingsrekening. Ze betalen dus ook gewoon transactiekosten, net als u. Iedere Pro is gestart met €25.000 eigen geld en beheert dit voor eigen rekening en risico. Mocht een beslissing verkeerd uitpakken, dan raakt hem/haar dit dus direct.

 

Aanmelden en kosten

> Wat kost ProBeleggen?

ProBeleggen kent 3 abonnementsvormen: Brons, Zilver en Goud, welke respectievelijk €0,99, €1,59 en €1,99 kosten. Hierin zijn alle kosten inbegrepen. Bovendien geven het zilver en goud abonnement gratis toegang tot het jaarlijkse ProBeleggen symposium.

> Wat is mijn opzegtermijn?

Om administratieve redenen is er een korte opzegtermijn aan ProBeleggen verbonden: 1 maand. Daarbij gaat een opzegging altijd in per de 1e dag van de maand. Als u dus opzegt op 23 mei, dan wordt u abonnement beëindigd per 1 juli.

> Hoe gaat de betaling in zijn werk?

Wanneer u zich aanmeldt, doet u een eenmalige betaling per Ideal. Deze betaling dient ter identificatie. Alle betalingen daarna verlopen via een automatische incasso.

> Hoe kan ik opzeggen?

Wilt u uw lidmaatschap opzeggen? Stuur dan een email naar info@probeleggen.nl met als onderwerp: Opzegging abonnement. U ontvangt dan binnen 3 werkdagen een bevestiging met hierin de datum waarop uw abonnement eindigt. Ontvangt u deze bevestiging niet, neem dan nogmaals contact met ons op.

> Wanneer kan ik opzeggen?

U kunt uw abonnement te allen tijde opzeggen. Let wel, de daadwerkelijke beëindiging vindt niet direct plaats, maar u kunt nog inloggen gedurende de huidige en de volgende maand.

> Wanneer wordt er geïncasseerd?

De abonnementsgelden worden aan het begin van de maand geïncasseerd.

> Krijg ik een BTW-factuur?

Ja. Na inloggen kunt u in uw persoonlijke omgeving uw facturen bekijken en downloaden voor uw eigen administratie.

> Waarom moet ik de eerste keer via Ideal betalen?

De eerste storting is een identificatiestorting en dient derhalve overgemaakt te worden van een rekeningnummer dat gekoppeld is aan uw naam.

 

> Kan ik mijn abonnementsvorm wijzigen?

Ja. Als u een abonnement uitbreidt gaat de wijziging per direct in. Besluit u om naar een beperkter abonnement over te stappen, dan houdt u gedurende de lopende maand nog beschikking over de voordelen van het oude abonnement. Vanaf de eerste dag van de volgende maand gaat in dat geval de nieuwe abonnementsvorm in.

 

Login op uw account

Let op! ProBeleggen maakt nu gebruik van een beveiligde verbinding.
Hierdoor is het mogelijk dat u opnieuw moet inloggen.

Uw wachtwoord herstellen


Inloggen?

Meer informatie
en een gratis 'Investment Case' ontvangen?

Vul hieronder uw gegevens in en wij sturen u direct de informatie toe.

×